Lotus Esprit سری 1 نوع 79 ماشین ورزشی

[ad_1]

بررسی Lotus Esprit سری 1 نوع 79 ماشین ورزشی, پوشش, توسعه, ویژگی های مهم و اطلاعات فنی از این هفدهم مدل لوتوس محدوده.

در این مقاله من را دلتنگ نگاه به Lotus Esprit سری 1 یکی از یک گروه نخبه از خودروهای کلاسیک که تولید شده در طول دوره 1975 تا 1977.

در حالی که در تورین نشان می دهد موتور در سال 1971 Colin Chapman ملاقات مشهور طراح خودرو Giorgetto Giugiaro که قبلا طراحی شیک اواسط موتور مازراتی بورا و کسی که تا به حال خود را طراحی سازمان به نام Ital Design.

توافق شد که او را به ایجاد یک مفهوم ماشین ورزشی بر اساس آن زمان لوتوس اروپا.

کار طراحی آغاز شد و در اواسط سال 1971.

تعیین Esprit نمونه اولیه ساخته شده اولین آن در تورین نشان می دهد موتور در سال 1972 که در آن دریافت جهانی تحسین.

مسیر و فاصله دو محور از هفته بیستم twin cam شاسی بودند افزایش یافته و به جای 1973 سی سی 16 سوپاپ twin overhead cam لوتوس 907 موتور.

این واحد مجهز به دو دو چوک dell’orto DHLA carburettors و توسعه 160 اسب بخار (140 اسب بخار در ایالات متحده صادرات مدل) با سرعت 124 مایل در ساعت یک 0-60 mph زمان 8.4 ثانیه و به طور کلی مصرف سوخت 25 mpg.

به عنوان با مدل های قبلی آن را به حال glassfibre بدن با موتور قرار طولی پشت مسافران است.

طراحی ماشین بود یک سرمایه گذاری مشترک بین لوتوس و Ital Design.

تولید اولین نمونه در دسترس بود توسط کریسمس 1974 زمانی که لوتوس تایید کرد که ماشین جدید خواهد بود راه اندازی شد و در سال 1975.

بر این اساس Esprit سری 1, sports car, همچنین شناخته شده به عنوان نوع 79 راه اندازی شده بود در اکتبر سال 1975 در پاریس موتور نمایش به عنوان جانشین به اروپا.

مدل های جدید بخشی از لوتوس’ خانواده دو درب ماشین های ورزشی از جمله Eclat و آینده نخبگان که epitomised کالین چپمن چشم انداز upmarket خط تولید به طور کامل عاری از کیت اتومبیل.

سری 1 مندرج ویژگی های از قبیل مسابقه تعلیق پنج سرعت سیتروئن مازراتی گیربکس بدن صاف خطوط با هیچ بال و 70 داخلی یک ظاهر طراحی شده.

اگر چه وجود تقاضا برای ماشین های سری 1 Esprit شد مشهور فقیر کیفیت و قابلیت اطمینان است که متاسفانه یادآور شد تعدادی از مدل های قبلی است.

در آن زمان به مسائل بدتر لوتوس بود که بد بخت Delorean پروژه که کشیده امکانات تولید به ضرر اتومبیل های خود را.

سری 1 متفاوت از نسخه های بعد از ماشین است که در آن تا به حال بیل سبک جلوی هوا سد چراغ های عقب از فیات X19, Wolfrace آلیاژ چرخ و یک قطعه خوشه ابزار.

تبلیغاتی کودتای خودرو appearanace در سال 1977 فیلم جیمز باند است که در آن برجسته در تعقیب دنباله.

این اروپا بود که هرگز در نظر گرفته شده به خصوص جذاب ماشین تا حدودی تنگ کابین خلبان شد و بیشتر از یک کامپیوتر ماشین به جای ماشین سواری.

پس لوتوس 907 موتور تولید 140 فوت/پوند گشتاور آن را روشن بود که رنو پنج سرعت گیربکس مورد استفاده در اروپا نخواهد بود به اندازه کافی قوی.

راه حل این بود که سیتروئن ارائه آن به پنج سرعت تمام synchromesh گیربکس مورد استفاده در این مازراتی Merak کوپه.

مستقل تعلیق جلو مشابه استفاده می شود که در Vauxhall Cavalier سالن در حالی که معادل تعلیق عقب بود بر اساس کویل چشمه.

آن استفاده می شود رک و پینیون فرمان بدون قدرت کمک و چهار چرخ غیر سروو دو مدار Girling دیسک ترمز.

طرح داخلی کمی تغییر بود اگر چه خیلی بیشتر وجود دارد اتاق را برای مسافران است.

اما ورود و خروج ماشین بود هنوز هم یک چالش است.

متاسفانه Esprit هنوز در دسترس نیست همانطور که قبلا اعلام شد در ماه اکتبر سال 1975 به علت ترکیبی از محدودیت مالی و بلندی بحران نفت.

با این وجود تولید آغاز شد در نهایت در مارس 1976 و خروجی های اولیه ناامید کننده بود خیلی به ماشین نمی شد و به سرعت تصفیه شده و یا قابل اعتماد به عنوان انتظار می رود.

تا کنون مهم ترین دغدغه عدم پالایش با توجه به سر و صدای موتور منتقل می شود به طور مستقیم به کابین خلبان که در سمت چپ برداشت از خشونت ،

در مقابل چند وجود دارد که استدلال می کنند با ماشین خوبی به نظر می رسد و توانایی دست زدن.

این روح را در بازار هدف بود البته ما که صادرات شروع شد و در سال 1977.

ایالات متحده نسخه لوتوس 907 موتور مجهز به دو Stromberg carburettors به راحتی راضی کنترل انتشار مقررات به طوری که خروجی آن نگهداری می شد در 140 اسب بخار دادن ماشین در سرعت بالای 120 مایل در ساعت است.

Esprit تولید با تجربه کاملا افزایش پس از راه اندازی آن در ایالات متحده است.

در سال 1976 138 واحد ساخته شد با همه اما 4 رفتن به صفحه اصلی بازار است.

با این حال شروع به پریدن کرد به 580 در سال 1977 آن را بهترین سال با 474 واحد صادر شود به ما.

در مجموع 718 واحد از سری 1 ساخته شد.

با این وجود انتقاد و فشار منفی در گزارش های مربوط به خروجی اولیه سری 1 مجبور لوتوس برای اصلاح این نقص و بهبود ماشین.

نتیجه این شد معرفی Esprit سری 2 ماشین های ورزشی در سال 1978.

این علامت پایان Lotus Esprit سری 1 نوع 79

شاید این قدم زدن پایین خط حافظه ممکن است پاسخ داده اند و یا حداقل روشن یک سوال ممکن است:

که مورگان ماشین ورزشی است خود را مورد علاقه?

اما باید این سوال هنوز پاسخ داده نشده و من بررسی خواهد شد در برخی از جزئیات در مقالات آینده در این سایت از کل محدوده مورگان اتومبیل های ورزشی که در روزنامه های به یاد ماندنی دوران پوشا سال 1911 به سال 1996 است.

من امیدوارم که شما من در حسرت سفر “پایین ماشین ورزشی memory lane”.

[ad_2]