سانتافه و مزایای جذاب آن

سانتافه را می‌توان یکی از بهترین شاسی بلندهای موجود در بازارهای خودرو جهان دانست که از استقبال گسترده‌ای در میان مردم مختلف برخوردار شده است، سانتافه ساخت شرکت هیوندا کره جنوبی بوده که حدود 20 سال است که به تولید این خودرو می پردازد و همواره توانسته یکی از بهترین‌های بازار بین الملل باشد و با دیگر خودروهای هم ترازش به رقابت بپردازد. خرید سانتافه برای بسیاری از ایرانیان بسیار رضایت بخش است چراکه این خودروی زیبا همواره به خواست خریداران خود را ملاک کار خود قرار می‌دهد. نام سانتافه از شهری در نیومکزیکو گرفته‌‌ شده است و این شاسی بلند برای اولین بار در سال 2000 به مردم معرفی شد. نسل اول این کراس اوور کره‌ای در سال 2001 به همراه خودروهایی مثل فورد اسکیپ و گونتیاک آزتک به بازارهای جهان وارد شد و هم‌پای این خودروها توانست در جذب خریداران موفق عمل کند. نسل دوم این شاسی بلند کره‌ای در سال 2008 تولید و عرضه شد و مجله‌ تخصصی اتومبیل آن را به عنوان یکی از 10 شاسی بلند برتر سال انتخاب کرد.

سال 2012 تولید نسل سوم از این خودروی جذاب طرفداران این شاسی بلند را خوشحال کرد. در نهایت چهارمین و آخرین نسل از سانتافه در سال 2019 قدم به بازار گذاشت و مثل همیشه در زمینه فروش و رضایت مخاطبان درخشان عمل کرد.

اما چرا سانتافه انقدر محبوب است؟ و اینکه چرا متقاضیان با خرید سانتافه احساس رضایت می‌کنند؟ در جواب باید به تلاش شرکت خودروسازی هیوندا توجه کنیم که همواره رضایت مخاطبان خود را مهم‌ترین وظیفه شرکت خود محسوب می‌کند و همواره به کیفیت محصولاتی که روانه بازار کرده توجه می‌کند. در این مقاله قصد داریم سه دلیل محکم برای خرید سانتافه را برای شما بگوییم، اگر به این خودرو علاقه‌ دارید یا اینکه می‌خواهید یه مدل از آن را داشته باشید با ما همراه باشید.

آپشن‌های بکار رفته در سانتافه 

اولین دلیل برای خرید سانتافه آپشن‌های فوق العاده و کامل آن بوده که در ساخت این شاسی بلند کره‌ای بکار رفته‌اند. سعی بر این بوده در هر نسل این امکانات پیشرفته‌تر از نسل قبل شده به‌طوری که در آخرین نسخه تولیدی لیست کاملی از تجهیزات را برای سانتافه مشاهده خواهید کرد.

بعضی از این امکانات مثل صفحه نمایش 8 اینچی به همراه اتصال به گوشی هوشمند، بلوتوث و چهار پورت یو اس بی هستند که خرید سانتافه را برای طرفدارانش جذاب‌تر خواهد کرد. نسل چهارم از این خودرو امکانات دیگری نظیر سیستم هشدار نقطه کور و سیستم هشدار تصادف از جلو را در اختیار شما قرار می‌دهد که علاوه بر دیگر تجهیزات این خودرو یک کلکسیون کامل از امکانات رفاهی را تشکیل می‌‌دهند.

سیستم صوتی سانتافه در رده متوسط‌ قرار دارد و ممکن است نسل جوان را چندان راضی نکند، اما اصلا نگران نباشید زیرا شما می‌توانید که سیستم صوتی 12 اسپیکری را به خودرو خود اضافه کنید و از خرید سانتافه خود نهایت لذت را ببرید.

 خرید سانتافه با ایمنی بالا 

دومین موردی که به بررسی آن خواهیم پرداخت ایمنی این کراس اوور بوده که در تولید اتومبیل‌های امروزی به آن توجه خاصی شده است. فراموش نکنید که هیوندا سانتافه‌هایی که در سال 2019 تولید شدند همگی را مجهز به بسته ایمنی سنسورهای هوشمند می‌سازند.

برای نمونه می‌توان به سیستم خروج ایمن بکار رفته در این خودرو اشاره کرد اشاره کرد که کار آن آگاهی دادن به سرنشینان نسبت به محیط پیرامون خودرو است. همینطور سیستم نظارت بر نقاط کور که در این خودرو نصب شده است به کودکان شما نشان خواهد داد چه مکان‌هایی برای خروج از خودرو مناسب بوده و می‌توانند درب‌های سمت خود را باز کنند. با خرید سانتافه از امکانات امنیتی دیگر این شاسی بلند کره‌ای بهره‌مند خواهید شد چراکه سانتافه امنیت خریداران خود را در اولویت کار قرار داد است.

سانتافه یک خودروی لاکچری 

با خرید سانتافه تجربه داشتن یک خودروی لاکچری را حس خواهید کرد به گونه‌‌ای که مدل Ultimate در صدر لیست خودروهای تولیدی این شرکت خودروسازی قرار گرفته است. با تنظیماتی نظیر ارتفاع و گودی کمر که در صندلی راننده در این خودرو قادر خواهید بود که مطلوب‌ترین حالت برای نشستن را انتخاب کنید، همچنین دوربین‌های بکار رفته در این کراس اوور کره‌ای با دید عالی که از فضای اطراف به شما می‌بخشند، در واقع به شما کمک خواهند کرد تا بهترین مکان برای پارک کردن اتومبیلتان نصیب شما شود.

امکانات دیگری از قبیل صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، شارژ بی‌سیم گوشی همراه هوشمند، گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها و… در این خودرو قرار گرفته است  که با خرید سانتافه می‌توانید از همه آن‌ها بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

کمپانی هیوندای کره جنوبی در سال 2000 میلادی برای این‌که بتواند سهمی از بازار شاسی‌بلندهای آمریکا را به‌‌دست آورد، هیوندای سانتافه را طراحی و تولید کرد. نسل اول این خودرو که با کد اتاق SM شناخته می‌شود تا سال 2006 روی خط تولید کمپانی هیوندای قرار داشت تا این‌که در همان سال با دومین نسل از خاندان سانتافه جایگزین شد. نسل دوم هیوندای سانتافه (CM) که در بازار کشورمان اولین نماینده از این خودرو محسوب می‌شود، بین سال‌های 2006 تا 2012 بارها مورد بازنگری قرار گرفت و علاوه‌‌بر بازار ایران در بسیاری از کشورها همچون آلمان، استرالیا و ایالات‌متحده نیز حضور یافت. در نمایشگاه خودرو نیویورک سال 2012، کمپانی هیوندای، نسل سوم سانتافه (DM) را در معرض دید عموم قرار داد و یک سال بعد هم این شاسی‌بلند جذاب به بازارهای جهانی عرضه شد. سانتافه که با نام هیوندای Maxcruz نیز شناخته می‌شود، در سال 2017 تحت یک فیس‌لیفت قرار گرفت و سرانجام در سال 2018 برای همیشه از خط تولید هیوندای کنار گذاشته شد تا نسل چهارم این خودرو بتواند در بازارهای جهانی حضور پیدا کند. برخلاف نسل دوم و سوم هیوندای سانتافه که حضور پررنگی در بازار کشورمان دارند، نسل چهارم سانتافه به دلیل محدودیت‌های موجود هیچ‌گاه فرصت حضور در بازار کشورمان را پیدا نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *